سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهینه سازی سایت

نماد دوج کوین چیست؟

    نظر

نماد دوج کوین چیست؟

شاید برایتان سوال باشد نماد سگ روی دوج کوین چیست و از کجا آمده است؟ این سگ در واقع یک نژاد سگ ژاپنی با نام شیبا اینو است.

 

این سگ در واقع از یک میم اینترنتی محبوب شد که دوج نام دارد. در این میم تصویری از یک سگ شیبا اینو را در کنار نوشته‌هایی با فونت comic sans می‌بینید. این نوشته‌ها معمولاً از نظر گرامری به عمد اشتباه هستند.

 

همه چیز درباره دوج کوین + آینده دوج، تحلیل و قیمت ارز دیجیتال

 

سازندگان Dogecoin هم برای این‌که ماهیت صمیمی ارز دیجیتالشان را نشان دهند یک رمزارز ساختند و تصویر دوج را روی آن گذاشتند. همین موضوع باعث شده که Dogecoin نسبت به بیت کوین، اتریوم یا لایت کوین کمتر جدی گرفته شود. موضوعی که شاید دقیقاً مورد نظر سازندگان آن بود .

 

داستان دوج کوین

در دسامبر 2013 (آذر 92)، قیمت هر واحد بیت کوین برای اولین بار به 1,000 دلار رسید. جهان حالا نگاهی جدی به ارزهای دیجیتال داشت. در همان زمان که حدود چهارسال از پیدایش بیت کوین می‌گذشت، برنامه‌نویسی به‌نام بیلی مارکوس (Billy markus)، ارز دیجیتال خودش را برنامه‌نویسی کرد. با کمک جکسون پالمر (Jackson Palmer)، مدیر محصول و تحلیل‌گر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین در آخرین روزهای سال 2013 متولد شد.

 

خالق این ارز دیجیتال که امروزه با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto – نامی طنز برگرفته از خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو) و به‌صورت ناشناس زندگی می‌کند، بدون اهمیت دادن به بازاریابی یا پذیرش آن از سوی مردم، فقط قصد داشت برای شوخی و تفریح، یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه و خودمانی ایجاد کند.

 

دوج کوین برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، در ابتدا برای هدف خاصی ساخته نشده بود. با این حال، چند ماه پس از شروع به‌کار و افزایش محبوبیت آن، حامیان اولیه این ارز دیجیتال اعلام کردند که از دوج کوین برای پرداخت انعام به فعالان اینترنت در ازای خدماتشان و کمک به خیریه‌ها استفاده خواهند کرد. دوستانه بودن جامعه و نام جالب دوج کوین در کنار این هدف انسانی که برای آن در نظر گرفته شده بود، طرفداران آن را چند برابر کرد.

 

هواداران دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین با تمام مشکلات فنی از حمایت به‌شدت بالایی در میان کاربران اینترنت برخوردار است. برخی از آن‌ها به‌قدری عاشق دوج کوین هستند که تمام لوازم شخصی و خانه خود را به لوگوی آن منقش کرده‌اند.

 

در انجمن ردیت (Reddit)، دوج کوین یک صفحه پرمخاطب دارد که طرفداران متعصب آن، این صفحه را با صفحات ارزهای دیجیتال دیگر متمایز می‌کنند. مدت‌هاست که حامیان این ارز دیجیتال به تولیدکنندگان محتوای کاربردی در ردیت، دوج هدیه می‌دهند. همچنین در این انجمن برنامه‌های خیریه زیادی برگزار می‌شود.

 

برخی از طرفداران دوج کوین معتقدند که این ارز دیجیتال بهتر از بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری می‌تواند به‌عنوان پول مورد استفاده قرار بگیرد.

 

یکی از کاربران ردیت در انتقاد به این ارز دیجیتال نوشته بود:

 

خرید دوج کوین چه سودی دارد؟ من هیچ مقاله علمی درستی از آن پیدا نمی‌کنم. همچنین شنیدم که این ارز به‌جای حل کردن یک مشکل، جوکی بیش نیست. حرف مرا تأیید می‌کنید؟

 

کاربر دیگری در جواب این انتقاد پاسخ داده بود: دوج کوین مشکل حرص و طمع را حل می‌کند

 

این تنها ارزی است که در جامعه آن، قیمت خیلی مهم نیست. البته که ما دوست داریم قیمت دوج کوین بالا و بالاتر برود، اما حتی اگر قیمت به کف زمین هم برسد، بازهم همان‌قدر خوشحالیم آیا ارز دیجیتال دیگری را سراغ داری که بتواند یک «ارز» باقی بماند نه یک ابزار سرمایه‌گذاری؟

 

قیمت دوج کوین

دوج کوین با نماد اختصاری DOGE یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 38.44 میلیارد دلار، در رتبه 7 بازار قرار داشته و سهم 2.49 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از دوج کوین در این لحظه با قیمت 0.296064 دلار، با احتساب نرخ تتر 24,635 تومان معادل 7,293 تومان معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن 1.84 میلیارد دلار است. قیمت در 24 ساعت اخیر -0.50% کاهش یافته است.